logo new
Accelerating the B2B E-commerce transformation
15 oktober in Hotel Houten


Gold sponsor
Sana homepage
Event van bbp
  • Home
  • Nieuws
  • Ingrid Archer (spotONvision): ‘Partijen die het meest flexibel en vooruitstrevend zijn hebben een grote voorsprong’

Ingrid Archer (spotONvision): ‘Partijen die het meest flexibel en vooruitstrevend zijn hebben een grote voorsprong’

Nieuws

Maak kennis met de sprekers van het B2B E-commerce Congres 2015.

Graag stellen wij u voor aan  Ingrid Archer, oprichter en mede-directeur van B2B marketingbureau spotONvision en van het B2B Marketing Forum.’

Wat doet u? 
‘Ik ben een B2B marketingmanager van huis uit. Ik houd me dagelijks bezig met het helpen van andere marketingmanagers, directeuren en marketingteams met het verbeteren van hun marketing- en communicatie-uitdagingen. Ik ben gespecialiseerd in contentmarketing, buyer persona’s, customer journeys en lead nurturing. Eigenlijk verdiepen we ons in wat je maar kunt bedenken, zolang het maar een raakvlak heeft met het uiteindelijk vergroten van de omzet of de brand awareness van een bedrijf. Ik stuur ons team van projectmanagers en consultants aan, ben zelf wel betrokken in grotere projecten, zoals bij klanten als Ahold Zakelijk, Marktplaats Zakelijk en Interpolis. Ook schrijf ik regelmatig over mijn vak, op blogs van spotONvision en Marketingfacts.’

Waar gaat u het over hebben tijdens uw presentatie op het B2B E-commerce Congres?
‘Ik ga een mini-masterclass geven over zaken als:
- Hoe de koper het kooptraject doorloopt en waarom het belangrijk is om dat te weten
- Wat ‘content mapping’ is en hoe het de basis vormt voor jouw marketingplan
- Hoe je leads kunt nurturen over een langere periode en welke tools je daarbij kunt gebruiken
- Wat dit betekent voor de organisatie van marketing.’

Waarom mag men als B2B-commerce professional het congres niet missen?
‘Omdat het goed is om af en toe op je business te reflecteren, even afstand nemen en naar anderen luisteren.’

Wat is volgens u de grootste zichtbare trend binnen b2b e-commerce?
‘Of je nu een grote of een kleine speler bent, de partijen die het meest flexibel en vooruitstrevend zijn hebben een grote voorsprong. Kijk naar hoe Bol.com het assortiment verbreedt bijvoorbeeld. Misschien iets minder zichtbaar, maar op de langere termijn voelbaar dat is dat partijen die de klant echt centraal durven te zetten en die gebruik maken van data-driven marketing, de uiteindelijke winnaars zullen zijn.’