logo new
Accelerating the B2B E-commerce transformation
15 oktober in Hotel Houten


Gold sponsor
Sana homepage
Event van bbp

Opening door de dagvoorzitter

09.30 - 09.40
Programma
Esther van Rijswijk is econoom en ondernemer. Ze treedt op als dagvoorzitter en presentator, en becommentarieert regelmatig de economie bij omroep WNL. Van Rijswijk startte haar carrière bij het ministerie van Financiën en maakte in 1999 de overstap naar de journalistiek. Ze schreef onder meer voor Elsevier en was correspondent in Londen voor dat blad en RTL Nieuws. In de afgelopen jaren ging ze steeds meer ondernemen. Ze ontwikkelde een software tool voor journalisten (Mattermap) en een app om mensen van slechte gewoonten af te helpen (KickYourHabits, beta).

Building The B2B Omni-Channel Commerce Platform Of The Future

09.40 - 10.25
Spreker:
Anatoly Roytman
Programma
B2B buyers are already using their B2C experiences to drive their B2B expectations, and according to our joint Accenture/hybris Forrester study, Building the B2B Omni-channel Commerce Platform of the Future, B2B sellers are responding with over 80% of B2B companies surveyed implementing, upgrading, or planning to invest in their eCommerce platforms. But how can B2B companies best align customer expectations with the technology, process and organizational priorities to achieve the right level of digital transformation? Don’t miss this opening keynote, where you’ll learn more about the study findings and the practical implications for delivering fully functional B2B omni-channel customer experiences.

Van groothandel naar horeca online marktplaats

10.25 - 11.00
Spreker:
Anouk Beeren
Programma
Webshop of marktplaats? Deli XL gaat voor beiden! 10 jaar geleden is Deli XL gestart met haar online strategie. Vele zaken zijn ondertussen opgepakt. Denk aan een functioneel goed lopende webshop waar per jaar zo’n €550 miljoen omzet doorheen gaat. We bieden de klant een persoonlijke benadering met volop online inspiratie. Maar Deli XL gaat verder. Want hoe behoud je de voorspong? Deli XL is er van overtuigd dit het beste met een Open platform kan. Vijf jaar geleden zijn ze gestart met de uitrol van hun huidige online strategie, en in 2015 zijn ze klaar voor een daadwerkelijke invulling van dit open platform. Alle seinen staan op groen. Deli XL neemt je graag mee in hun invulling van een marktplaats binnen B2B.

Parallelronde 1

11.30 - 12.00

Sessie 1: Creëren van online succes door een disruptieve benadering van de markt
Door: Bas Kroontje | PANGAEA Internet Marketing

Bas Kroontje linkedinDe manier om echt succesvol te zijn op het internet is om de markt disruptief te benaderen. Bestaande en bewezen business modellen moeten je vooral niet tegenhouden om het anders te doen. Bas laat aan de hand van inspirerende voorbeelden van zijn eigen bedrijven en voorbeelden van klanten zien hoe je disruptief moet denken en wat dit voor jullie kan betekenen.

Sessie 2: Van bruine doos naar retail concept
Door: Jaap Cuperus | Nedis

JaapCuperusHoe een klassieke groothandel zich zelf opnieuw uitvindt. Innovatie van concepten en dienstverlening is het sleutelwoord in de uitdagende markt voor consumenten electronika. Van bruine dozen naar retail concepten, van inkoop naar marketing, van sales naar e-commerce.

Parallelronde 2

12.00 - 12.30

Sessie 1: Van content experience naar B2B sales en aftersales e-commerce
Door: Bjorn Smets | Damen Group

rsz bjornsmets 2Tijdens deze presentatie toont Björn Smets hoe Damen Shipyards content experience inzet om het salestraject vanuit de interne organisatie een interactieve impuls te geven. Met als resultaat B2B sales online. Vanuit de sales gaan we naar het gekoppelde e-commerce platform waarbij de Damen klant in staat is zelf zijn vloot te managen.

Sessie 2: E-commerce bij Royal Brinkman: 75.000 online orders in 5 jaar tijd! Wat kun je daarvan leren?
Door: Rob Helderman | Royal Brinkman & Michiel Schipperus | Sana Commerce

RobHeldermanMichielSchipperusMichiel Schipperus van Sana Commerce interviewt Rob Helderman van Royal Brinkman over de B2B e-commerce strategie van Royal Brinkman. Waarom is Royal Brinkman 5 jaar geleden met B2B e-commerce begonnen? Hoe zorgen zij ervoor dat klanten het steeds meer gaan gebruiken? Welke impact heeft het op de organisatie? En wat zijn de toekomstplannen? Zijn bijvoorbeeld de vragen die aan bod zullen komen.

Sessie 3: Van B2B naar Human2Human Commerce bij Wasco
Door: Stefan de Croon | Wasco

Wasco is dé professionele groothandel in verwarming, sanitair en onderdelen in Nederland. Onlangs lieten zij traditionele B2B marketing los en omarmden nieuwe, soms op B2C gebaseerde marketing technieken. En met succes. Stefan vertelt hoe hij zich dagelijks inzet om de digitale interactie met klanten te stroomlijnen via diverse kanalen. Van online shop tot mobiele bestel-app en volledige systeemintegratie in het bestelproces. Alles is er op gericht de klant snel en professioneel te helpen.

Parallelronde 3

14.00 - 14.30

Sessie 1: Van Business 2 Business naar Consumer first
Door: Mariska Hustings | AutoScout24 Nederland

MariskaHustingsDe digitale consument haalt ons in. Wat gebeurt er als je van een Business 2 Business focus overstapt naar consumer first?

Sessie 2: B2B-commerce: geen e-commerce maar direct commerce
Door: Hans Elshout | S&H

181 rsz hans elshout 2 B2B-commerce lijkt in veel dingen op B2C. Toch zijn er ook belangrijke verschillen. En biedt B2B andere kansen dan B2C. Zoals meer kansen op kostenbesparing, omdat de meeste B2B organisaties en hun supply chain nog heel traditioneel georganiseerd zijn. S&H was in 1996 de Nederlandse e-fulfilment pionier en heeft een schat aan ervaring met B2B commerce. Tijdens deze hele praktische sessie deelt Hans die ervaring en wijst hij u de weg naar succes.

Sessie 3: Contentmarketing voor gevorderden
Door: Ingrid Archer | spotONvision

IngridArcherContentmarketing is niet meer weg te denken uit business-to-business marketing en toch zijn er nog voldoende uitdagingen, zelfs voor de doorgewinterde marketeer. In deze korte masterclass gaan we in op de highlights van contentmarketing en nemen we je mee naar het volgende niveau. In 30 minuten leer je over:


• Hoe de koper het kooptraject doorloopt en waarom het belangrijk is om dat te weten
• Wat ‘content mapping’ is en hoe het de basis vormt voor jouw marketingplan
• Hoe je leads kunt nurturen over een langere periode
• Welke tools je daarbij kunt gebruiken
• Wat dit betekent voor de organisatie van marketing

Global B2B trade made easy

15.00 - 15.40
Programma
WeMarket is de eerste wereldwijde horizontale b2b-marktplaats waarop de gehele keten - fabrikanten, distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers - aanwezig is en transparant met elkaar handelt in alle denkbare producten. Zij kunnen hier nieuw uitgebrachte artikelen, overvoorraad, geretourneerde producten en gereviseerde items verkopen aan andere leden.

FloraHolland 2020: (r)evolutie?

15.40 - 16.20
Spreker:
Linda Beeksma
Programma
FloraHolland. Een oer-Hollandse coöperatie, maar dan wel van wereldformaat. Van oudsher brengen kwekers hun product naar de veiling waarna de bloemen en planten op weg gaan naar alle uithoeken van de wereld. Maar de tijden veranderen: ontwikkelingen als internationalisering, individualisering en de opkomst van grote e-commerce platformen maken dat de wereld steeds sneller verandert. Kwekers en klanten vinden elkaar steeds vaker rechtstreeks en ervaren minder toegevoegde waarde van FloraHolland. De rol van de veiling is aan het veranderen, dit vraagt heel wat van het bedrijf en de coöperatie. Hoe zet je de klant centraal? Hoe verbind je de belangen van klanten met de belangen van je kwekers? Ga je door op de ingeslagen weg of start je opnieuw? Hoe verander je het DNA van je bedrijf en hoeveel tijd heb je daar eigenlijk voor?